|
|
|
|
|
|
|
Forum sojuszu PRADRAGONS
Forum Prawdziwych Smoków!!!
|
|
|
Obecny czas to Nie 14:12, 24 Lis 2024
|
Autor |
Wiadomość |
DRAGAN CZERWONOSKRZYDŁY
DRAGON HEART
Dołączył: 17 Lis 2005 Posty: 3138
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁÓDZ
|
Wysłany: Czw 19:03, 12 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Ale macie dziwne zajecia w tej szkole Klusko że jakieś makiety musicie robić. Gratuluję Ci Smoku dobrego wyniku. Pamietaj faceci zawsze lepiej wychądzą z przedmiotów ścisłych a gorzej z humanistycznych więc sie w razie czego nei zamartwiaj za bardzo. Czarny Smoku spodobało mi sie Twoje określenie: Dziki Fart .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Autor |
Wiadomość |
Tummaihoinen
Dorastający
Dołączył: 15 Cze 2006 Posty: 65
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Jaskinia pod wawelem
|
Wysłany: Czw 20:03, 12 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
No ja używam tego określenia bardzo długo i go nie wymyśliłem. Wiesz Klusko ja nigdy nie miałem problemu ze strojem mnicha bo czasem potrzebowałem. Koło podstawówki jest zakon kapucynów. Mam tam wtyki Zawszy pożyczałem od nich
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
Aslan
Dojrzały
Dołączył: 03 Cze 2006 Posty: 185
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Czw 20:36, 12 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Makiete zamku ja pamiętam w pdostawówce robiłem makiet domku szlacheckiego- tandeta Ja osobiśc mam dośc mojej hilwy juz nie moge wytrzymac klasa spoko ale nauczyciele- tragedia
oprucz pana z histy i pani z poloka
a tak po za tym DRAGANIE czemu tak uwazasz ja jestem typowym humanista i wiekszośc ludzi jest humanistami jak już pójde na studia to tylko na prawo albo psychologie jedyne kierunki typowo humanistyczne bo chemią i reakcjami soli to już mi z ............. z uszu wychodzą hehehe pozdro
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
Kluska
Dorosły
Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 21:17, 12 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
N wiem Draganie troche dziwne, ale to nie moja wina Hehe a ja takiego farta nie mam musze skąś strój wypożyczyć albo sama zrobić i jeszcze makieta.. Załamka. No coż.
A ja nie wiem, chyba wole przedmioty humanistyczne, chociaż ścisłe też mi dobrze idą. I nawet jeszcze nie wiem na jakie studia pójde, nie moge sie zdecydować
Muszę sie pochwalić- ostatnio byłam na (szkolnych) zadowach pływackich. Nasza szkoła (którą reprezentowało ok. 7 dziewczyn) zajęła 2 miejsce (tak praktycznie to można powiedzieć, że 1 bo była szkoła sportowa. A ja jak płynęłam na grzbiecie to na 50m byłam 3 Ale niestety medali nie było... hehe
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
leykers
Dojrzały
Dołączył: 28 Lut 2007 Posty: 125
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Luzino
|
Wysłany: Czw 22:27, 12 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Ja tez raczej zaglądam na forum raczej codziennie:-) tutaj zawsze mozna pogadac i rady zdobyc Smile to mi sie podoba:-) panuje tu tyaki nastroj że widać wyraźnie że nie łączy nas tylko ogame Smile co bardzo mi sie podoba Very Happy bo ogame jest tylko wypełnieniem wolnego czasu a to forum jest czymś więcej Smile nie umiem tego opisać ale mam nadzieję ze wiecie o co chodzi Smile pisze tuaj bo w tamtym temacie co do odrodzenia sojuszu chyba nie za bardzo to pasowało
_____________________________________________
Z wyrazami szacunku i żalu Leykers
"Nie wazne jak mocno jestes w stanie uderzyc, wazne jak wielki cios jestes w stanie wytrzymac "
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
smok006
Wiekowy
Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 764
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:28, 12 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Gratukuje Klusko!!A teraz spytam z ciekawości.Ile było dziewczyn.???Ja mam basen w szkole.2 godziny tygodniowo.Nie wiecie przypadkiem czy do zdawania na prawo jest humanistyka??Ja wiem że jak będę zdawał mature to na dowolny temat wybiore historie.I Aslanie dlaczego jak piszesz "Dragan" to piszesz "DRAGAN"??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
Kluska
Dorosły
Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:36, 12 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
No leykersie masz racje Ja zaglądam tu w wolnym czasie, fajnie można pogadać itp. Pamiętam to był mój pierwszy sojusz i jestem w nim od początku mojej gry na OGame do teraz. I nie odejde od niego chyba żezrezygnuje z gry ale to napewno nie teraz.
A smoku006, tak dokładnie o jakie dziewczyny Ci chodziło? jak sie z nimi ścigałam? No to jeśli o to to dokładnie nie pamiętam, ale było chyba 8 torów... Naprawde nie pamiętam
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
smok006
Wiekowy
Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 764
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 22:39, 12 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
No własnie o toe mi chodziło.A tutaj jak by ktos chciał wiedziec test który dzisiaj pisałem(BaANALNY):
1
Co sprawdzalismy na Sprawdzianie 2007?
(materiał dla uczniów, rodziców i nauczycieli)
Prezentujemy zadania z arkusza egzaminacyjnego „W szkole”. Pogrupowalismy je tak, jak
wyniki sprawdzianu zostana przedstawione na zaswiadczeniach dla uczniów – w 5 obszarach
umiejetnosci:
• czytanie
• pisanie
• rozumowanie
• korzystanie z informacji
• wykorzystywanie wiedzy w praktyce.
Ka+dy z obszarów został podzielony na poszczególne umiejetnosci – zgodnie z zapisami
w standardach wymagan egzaminacyjnych. Przy nazwach tych umiejetnosci podalismy mak-
symalna liczbe punktów do uzyskania, a pod nimi tresc zadan i opisy czynnosci ucznia. Po-
nadto w zadaniach z 4 odpowiedziami do wyboru zaznaczylismy poprawne odpowiedzi,
a w zadaniach wymagajacych zapisania rozwiazania podalismy przykłady prac ocenionych na
maksymalna liczbe punktów.
Najlepszym sposobem analizy zamieszczonego materiału jest jego wspólna lektura
i omówienie przez uczniów i rodziców oraz uczniów i nauczycieli.
CZYTANIE
1) Czytanie tekstu literackiego [8 punktów]
Tekst I
To było fajne, to rozdanie nagród. Przyszlismy rano do szkoły z naszymi tatusiami
i mamusiami, które ubrały nas jak pajaców. Mielismy niebieskie ubrania i białe koszule. [...]
I ja, i reszta chłopaków czekalismy z niecierpliwoscia na to rozdanie nagród. Ale nie
z powodu nagród [...]. Czekalismy dlatego, +e po rozdaniu nagród nie idzie sie ju+ do szkoły
i sa wakacje. [...]
Nagrody były dla wszystkich. Annaniasz, który jest pierwszym uczniem i pieszczoszkiem
naszej pani, dostał nagrode z arytmetyki, nagrode z historii, nagrode z geografii, nagrode
z gramatyki, nagrode z ortografii, nagrode z fizyki i nagrode za zachowanie. [...] Kleofas, któ-
ry jest ostatni w klasie, dostał nagrode za kole+enstwo, a ja dostałem nagrode za elokwencje*.
Tata był bardzo zadowolony, ale pózniej sie troche rozczarował, bo pani powiedziała mu, +e
w mojej elokwencji nagrodzono nie tyle jakosc, ile ilosc. Musze zapytac tate, co to zna-
czy. [...]
Po drodze do domu myslałem sobie, +e to fajnie, +e szkoła sie skonczyła, +e nie bedzie
lekcji ani cwiczen, ani kar, ani zabawy na pauzach i +e teraz nie bede widział kolegów przez
tyle miesiecy, i +e nie bedziemy sie razem wygłupiac, i +e bede sie czuł okropnie sam.
– Có+ to, Mikołaju – powiedział tata – nic nie mówisz? Przecie+ zaczeły sie twoje wyma-
rzone wakacje!
Wtedy zaczałem płakac i tata powiedział, +e ze mna mo+na zwariowac.
Sempé i Goscinny, Rekreacje Mikołajka, Warszawa 1964
*elokwencja – 1. umiejetnosc pieknego, zrozumiałego wypowiadania sie
2. ironicznie: wielomównosc, gadulstwo
2
Zadania Uczen:
1. Kto opowiada o zakonczeniu roku szkolnego i rozdaniu na-
gród?
A. Tato.
B. Kleofas.
C. Annaniasz.
D. Mikołaj.
rozpoznaje narratora
w tekscie literackim;
2. Mikołaj był przekonany, +e w odswietnym ubraniu wyglada
A. powa+nie.
B. smiesznie.
C. atrakcyjnie.
D. elegancko.
odczytuje sens porówna-
nia: ubrały nas jak pajaców;
3. Tato dowiedział sie od pani, +e Mikołaj dostał nagrode za
A. małomównosc.
B. pilnosc.
C. gadatliwosc.
D. kole+enskosc.
odczytuje sens +artobliwej
wypowiedzi: w mojej elokwencji
nagrodzono nie
tyle jakosc, ile ilosc;
4. Dlaczego Mikołaj zaczał płakac?
A. Było mu przykro, +e inni dostali wiecej nagród.
B. Roz+alił go ironiczny komentarz wychowawczyni.
C. Martwił sie, +e rozczarował swego tate.
D. Zrozumiał, +e bedzie mu brakowało kolegów.
odczytuje sens całego tek-
stu – okresla przyczyne
zaskakujacej reakcji głów-
nego bohatera.
Tekst II
Ostatnia lekcja
Na tej lekcji... – jak na złosc!
ze mna dzieje sie a+ cos!
Niby siedze... niby słucham...
– ale słucham jednym uchem!
Drugie ucho zas tymczasem
łowi szept dalekich lasów...
Jedna noga tkwi pod stołem,
zbedna jak ten w płocie kołek...
Druga moja noge boso
gdzies do lasu... het, poniosło!...
Reka gładzi szkolna ławe...
ława mnie roztkliwia prawie,
a ju+ druga reka rwie sie
do szukania grzybów w lesie!
Halina Szayerowa
Zadania Uczen:
6. Które słowo najlepiej nazywa to, co odczuwa bohater
wiersza?
A. Zadowolenie.
B. Niechec.
C. Rozleniwienie.
D. Rozdwojenie.
interpretuje wiersz – okre-
sla odczucia bohatera;
3
7. Co to znaczy słuchac jednym uchem?
A. Starac sie cos usłyszec.
B. Chetnie czegos słuchac.
C. Słuchac nieuwa+nie.
D. Słuchac w milczeniu.
wyjasnia znaczenie poto-
cznego zwrotu u+ytego
w wierszu;
8. W trzeciej zwrotce znajdujesz
A. przenosnie i epitety.
B. porównanie i przenosnie.
C. tylko porównanie.
D. tylko epitety.
rozpoznaje srodki poetyc-
kie zastosowane we wska-
zanym fragmencie wiersza;
9. Z której zwrotki mo+na wywnioskowac, +e bohater wiersza
prawdopodobnie lubi swoja szkołe?
A. Z pierwszej.
B. Z przedostatniej.
C. Z ostatniej.
D. Z ka+dej.
wskazuje fragment wier-
sza, którego sens odpowia-
da podanej interpretacji.
2) Czytanie tabeli [1 punkt]
Zadania Uczen:
13. 19 kwietnia 2007 r. uczniowie beda pisac klasówke
z historii. Wyniki beda omawiane w pierwszy wtorek
po klasówce. Jaka to bedzie data?
A. 3 kwietnia 2007 r.
B. 20 kwietnia 2007 r.
C. 17 kwietnia 2007 r.
D. 24 kwietnia 2007 r.
odczytuje daty z kalen-
darza.
KWIECIEN 2007
Pn 2 9 16 23 30
Wt 3 10 17 24
Sr 4 11 18 25
Cz 5 12 19 26
Pt 6 13 20 27
So 7 14 21 28
N 1 8 15 22 29
4
3) Czytanie planu [1 punkt]
Plan działki szkolnej
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
Zadanie Uczen:
16. W jakiej czesci działki rosna krzewy?
A. Północno-zachodniej.
B. Północno-wschodniej.
C. Południowo-zachodniej.
D. Południowo-wschodniej.
odczytuje kierunek geogra-
ficzny posredni.
wejscie
Legenda
krzewy
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
trawa
rabaty
kwiatowe
52 m
52 m
N
5
PISANIE
1) Formułowanie odpowiedzi na pytanie [2 punkty]
Zadanie Uczen:
25. Co w szkole lubisz najbardziej
i dlaczego? Odpowiedz w 2-3
zdaniach.
• udziela odpowiedzi na pytanie i uzasadnia swoje
stanowisko; [1punkt]
• nie popełnia błedów ortograficznych ani interpunk-
cyjnych. [1 punkt]
Przykłady dobrych prac
Przykład 1.
Najbardziej lubie lekcje matematyki, poniewa pani jest bardzo miła.
Jak czegos nie rozumiem, to zawsze mi wytłumaczy.
Przykład 2.
Najbardziej w szkole lubie swoich kolegów. Pomagaja mi w złych
i trudnych chwilach. Sa oni dla mnie czyms wiecej ni kolegami, to moi
przyjaciele.
Przykład 3.
W szkole najbardziej lubie wychowanie fizyczne. Na tej lekcji moge
grac, bawic sie i krzyczec, a przy tym nie musze myslec. Najbardziej
jednak lubie grac w siatkówke.
Przykład 4.
W szkole najbardziej lubie przerwy. W czasie przerw mona pogadac
z kolegami, wyjsc na dwór i zjesc sniadanie.
2) Pisanie wypowiedzi na zadany temat [8 punktów]
Zadanie Uczen:
26. Opisz +yczliwie kole+anke lub
kolege ze szkoły.
Twoje wypracowanie powinno zajac
co najmniej połowe wyznaczonego
miejsca.
• pisze na temat; [3 punkty]
• poprawnie komponuje wypowiedz
[1 punkt]
(nale+ało napisac wypowiedz spójna i uporzadkowa-
na, zajmujaca co najmniej 9 linijek);
• pisze poprawnie pod wzgledem jezykowym
(dopuszczalny 1 bład); [2 punkty]
• przestrzega zasad ortografii [1 punkt]
(dopuszczalne 3 błedy);
• przestrzega zasad interpunkcji [1 punkt]
(dopuszczalne 3 błedy).
6
Przykłady dobrych prac
Przykład 1.
Mój kolega Bartek jest przystojnym smukłym brunetem. Jego nos
jest lekko przekrzywiony w prawo, a odstajace uszy przykryte sa
dosc długimi włosami. Zwykle do szkoły przychodzi w bluzie z kapturem.
Codziennie, gdy go widze, jest otoczony dziewczynami. Jego ulubiony
przedmiot to j. niemiecki. Niezle ju mówi i pisze w tym jezyku.
Na lekcjach lubi gryzc ołówki.
Bartek jest muzykalny, dlatego chodzi do szkoły muzycznej. Bardzo
ładnie gra na organkach. Jest yczliwy dla innych. Uwielbia grac
w szachy, bierki i chinczyka. A druga wojna swiatowa to jego pasja
od dziecinstwa. Nie bardzo lubi lekcje wychowania fizycznego, poniewa
nie jest zbyt sprawny fizycznie.
Moge powiedziec, e Bartek to mój prawdziwy przyjaciel.
Przykład 2.
Moja koleanka ma na imie Agnieszka i ma trzynascie lat. Chodzi razem
ze mna do szóstej klasy. Jest osoba szczupła i wysoka. Ma niebieskie
oczy, mały nos i waskie usta. Jej cecha charakterystyczna
jest przede wszystkim koleenskosc. To dobra i miła dziewczyna,
otwarta na ludzi. Czesto pomaga mi w trudnych sytuacjach. Czasem
nawet bywa zabawna. Lubi przyrode, dlatego przynajmniej raz w tygodniu
jezdzi na wycieczki rowerowe do lasu. A w wolnych chwilach
czyta ksiaki przygodowe.
Według mnie jest to najsympatyczniejsza koleanka w klasie. 2ycze
kademu takiej przyjaciółki jak Agnieszka.
Przykład 3.
Moja ulubiona koleanka, a take przyjaciółka, jest Angelina z mojej
klasy. Czesto chodzimy razem do miasta i rozmawiamy o naszych
wspólnych sprawach. Lubie ja za to, e jest miła i yczliwa, a take za
to, e pomaga mi w matematyce. Zawsze usmiechnieta i radosna, woli
sie smiac ni marudzic.
Angelina ma ciemne, brazowe włosy, które sa długie i zawsze zwiazane
w kitke. Oczy ma zielone. Z cała pewnoscia pasuja one do jej ce7
ry i charakteru. Angelina potrafi mnie oderwac od telewizora czy
komputera. Dzieki niej przebywam duo na swieym powietrzu
i chodze usmiechnieta do szkoły.
Ogólnie jest z nia fajnie przebywac i spedzac wolny czas.
Przykład 4.
Moja koleanka w szkole jest Patrycja. Wygladem jest podobna do
mnie. Ma krucze włosy i piwne oczy oraz sniada cere. Patrycja jest
troszeczke nisza ode mnie. Na co dzien ubiera sie na sportowo.
Jedynie na szkolne dyskoteki zakłada spódniczki.
Potrafi dotrzymac słowa. Gdy powierze jej swoja tajemnice, to ona
nigdy nikomu tego nie powie. Moja mama twierdzi, e jestesmy przyjaciółkami.
Traktuje Patrycje prawie jak siostre. Nic dziwnego, e
spedzamy ze soba duo wolnego czasu. Chodzimy do kina, na spacery,
na dyskoteki.
Bardzo ja lubie i mysle, e zostaniemy przyjaciółkami do konca ycia.
8
ROZUMOWANIE
1) Umieszczanie dat w przedziałach czasowych i posługiwanie sie
kategoriami czasu w celu porzadkowania wydarzen [3 punkty]
Tekst do zadan 10. i 11.
CZY WIESZ, E...
Pierwszym ministerstwem oswiaty w Polsce i pierwsza tego typu instytucja w Europie była Ko-
misja Edukacji Narodowej (KEN), powołana 14 pazdziernika 1773 roku przez Sejm Czteroletni na
wniosek króla Stanisława Augusta Poniatowskiego. Wielkim osiagnieciem Komisji była reforma
szkolnictwa w Polsce.
Jedna ze szkół objetych reformami KEN-u była szkoła w Płocku, zało+ona w 1180 roku. Jest to
najstarsza z istniejacych do dzis i nieprzerwanie działajacych szkół w Polsce.
Na podstawie: [link widoczny dla zalogowanych]
Zadania Uczen:
10. W jakich czasach została zało+ona najstarsza, istniejaca do dzis,
szkoła w Polsce?
A. Prehistorycznych.
B. Staro+ytnych.
C. Sredniowiecznych.
D. Nowo+ytnych.
sytuuje wydarzenie w odpo-
wiednim okresie historycz-
nym;
11. W którym wieku powstała Komisja Edukacji Narodowej?
A. XI
B. XII
C. XVII
D. XVIII
ustala wiek, w którym miało
miejsce dane wydarzenie;
12. Uczniowie zorganizowali pokaz ubiorów z ró+nych okre-
sów historycznych. Ewa była polskim szlachcicem z XVI
wieku, Kamil – +ołnierzem z I wojny swiatowej, Hania –
sredniowiecznym rycerzem, a Jacek – posłem Sejmu Czte-
roletniego. Dzieci pokazały te stroje, zaczynajac od naj-
dawniejszego. Kto wystapił pierwszy?
A. Ewa.
B. Kamil.
C. Hania.
D. Jacek.
ustala najdawniejszy z poda-
nych okresów historycznych.
9
2) Dostrzeganie prawidłowosci i sprawdzanie ich na przykładach
[1 punkt]
Zadanie Uczen:
14. Uczniowie pojada na wycieczke 10 i 11 maja 2007 r.
Jakie to beda dni tygodnia?
A. Sroda i czwartek.
B. Sobota i niedziela.
C. Piatek i sobota.
D. Czwartek i piatek.
na podstawie kalendarza
okresla dni tygodnia dla
podanych dat.
KWIECIEN 2007
Pn 2 9 16 23 30
Wt 3 10 17 24
Sr 4 11 18 25
Cz 5 12 19 26
Pt 6 13 20 27
So 7 14 21 28
N 1 8 15 22 29
10
3) Rozpoznawanie własnosci figur i liczb [1 punkt]
Plan działki szkolnej
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
Zadanie Uczen:
17. Jaka czesc działki zajmuja rabaty kwiatowe?
A.
5
1
B.
4
1
C.
4
3
D.
5
4
okresla, jaka czescia figury po-
dzielonej na równe czesci
jest wskazany fragment.
wejscie
Legenda
krzewy
„ „ „ „
„ „ „ „
„ „ „ „
trawa
rabaty
kwiatowe
52 m
52 m
N
11
4) Ustalanie sposobu rozwiazania zadania i analizowanie
otrzymanych wyników [3 punkty]
Zadania Uczen:
21. Klasa VI miała 5 lekcji, po 45 minut ka+da. Ile czasu
upłyneło od rozpoczecia pierwszej lekcji do konca pia-
tej, jesli jedna przerwa była 15-minutowa, a pozostałe
10-minutowe?
Obliczony czas wyraz w godzinach.
Zapisz obliczenia i uzupełnij odpowiedz.
ustala sposób obliczenia łaczne-
go czasu trwania zdarzen;
[1 punkt]
Przykłady dobrych prac zostały zamieszczone dalej – w czesci pt. Wykorzystywanie wiedzy w
praktyce.
22. Prostokatna podłoga w klasie ma wymiary 6,5 m i 9 m.
Jedna puszka lakieru kosztuje 15,20 zł i wystarcza na
pomalowanie 10 m2 podłogi. Ile puszek lakieru trzeba
kupic, +eby pomalowac cała podłoge? Ile beda kosz-
towały?
Zapisz obliczenia i uzupełnij odpowiedzi.
• ustala sposób obliczenia pola
prostokata o podanych wy-
miarach; [1 punkt]
• analizuje otrzymane wyniki
i ustala najmniejsza liczbe
całkowita spełniajaca warunki
zadania. [1 punkt]
Przykłady dobrych prac zostały zamieszczone dalej – w czesci pt. Wykorzystywanie wiedzy w
praktyce.
12
KORZYSTANIE Z INFORMACJI
1) Wskazywanie zródła informacji [2 punkty]
Zadania Uczen:
5. Gdzie Mikołaj powinien szukac słów, którymi mógłby
zastapic potoczne okreslenia fajny, fajnie?
A. W encyklopedii powszechnej.
B. W słowniku wyrazów bliskoznacznych.
C. W słowniku polsko-niemieckim.
D. W słowniku ortograficznym.
wskazuje zródło informacji
według podanego kryterium;
24. W jakim słowniku na pewno znajdziesz zasady
polskiej pisowni?
okresla rodzaj słownika według
podanego kryterium. [1 punkt]
Poprawna odpowiedz
Zasady polskiej pisowni na pewno znajde w słowniku ortograficznym.
2) Posługiwanie sie zródłem informacji [2 punkty]
Zadanie Uczen:
23. Oto grzbiety pewnej szesciotomowej encyklopedii. Napisz,
w którym tomie mo+na znalezc informacje o ka+dym
z podanych ni+ej autorów lektur szkolnych.
tom 1
A - D
tom 2
E - J
tom 3
K - Ne
tom 4
Ne - P
tom 5
R - Ts
tom 6
Tu - Z
Alfred Szklarski – tom ........ Mark Twain – tom ....….
Edmund Niziurski – tom ........ Jack London – tom ....….
wykorzystuje znajomosc
układu haseł w encyklopedii
do wskazania odpowiednich
tomów.
Poprawna odpowiedz
Alfred Szklarski – tom 5 Mark Twain – tom 6
Edmund Niziurski – tom 4 Jack London – tom 3
13
WYKORZYSTYWANIE WIEDZY W PRAKTYCE
1) Wykonywanie obliczen dotyczacych długosci [2 punkty]
Zadania Uczen:
15. Działka szkolna ma kształt kwadratu. Ile metrów siatki
potrzeba na ogrodzenie tej działki, jesli odliczyc 1 m na
furtke?
A. 208
B. 207
C. 104
D. 103
oblicza długosc łamanej;
18. Marta, robiac 10 kroków, pokonuje odcinek drogi długosci
6 metrów. Na przejscie z domu do szkoły potrzebuje 300
kroków. Jaka długosc ma jej droga do szkoły?
A. 50 m
B. 180 m
C. 500 m
D. 1800 m
okresla w metrach długosc
drogi, korzystajac z pomiaru
w krokach.
2) Wykorzystywanie w sytuacji praktycznej własnosci liczb
[1 punkt]
Zadanie Uczen:
20. Do klasy VI chodzi 30 uczniów. Pewnego dnia 20%
uczniów było nieobecnych. Ilu uczniów tej klasy nie
przyszło wtedy do szkoły?
A. 20
B. 10
C. 6
D. 5
oblicza procent danej liczby.
3) Wykonywanie obliczen dotyczacych czasu [2 punkty]
Zadanie Uczen:
21. Klasa VI miała 5 lekcji, po 45 minut ka+da. Ile czasu
upłyneło od rozpoczecia pierwszej lekcji do konca piatej,
jesli jedna przerwa była 15-minutowa, a pozostałe 10-
minutowe?
Obliczony czas wyraz w godzinach.
Zapisz obliczenia i uzupełnij odpowiedz.
• oblicza łaczny czas
trwania zdarzen;
[1 punkt]
• poprawnie posługuje sie
jednostkami czasu i
obliczony czas wyra+a w
godzinach lub w
godzinach i minutach.
[1 punkt]
14
Przykłady dobrych prac
Przykład 1.
5 · 4 5 = 2 2 5 [min]
3 · 1 0 = 3 0 [min]
2 2 5 + 3 0 + 1 5 = 2 7 0 [min]
2 7 0 : 6 0 = 4 , 5
Odp. Od rozpoczecia pierwszej lekcji do konca piatej upłyneło 4,5 godz.
Przykład 2.
60 + 3 55 + 45 = 225 + 4 5 = 2 7 0
2 4 0 + 3 0 = 2 7 0
4 godz. 30 min.
Odp. Od rozpoczecia pierwszej lekcji do konca piatej upłyneło 4 i pół godz.
Przykład 3.
4 5 + 1 0 + 4 5 + 1 0 + 4 5 + 1 0 + 4 5 + 1 5 + 4 5 = 2 7 0
Odp. Od rozpoczecia pierwszej lekcji do konca piatej upłyneło 4 godz. i 30 minut.
Przykład 4.
1. lekcja 8.00 – 8.45
2. lekcja 8.55 – 9.40
3. lekcja 9.50 – 10.35
4. lekcja 10.45 – 11.30
5. lekcja 11.45 – 12.30
8.00 – 12.30 4 godz. i 30 min
Odp. Od rozpoczecia pierwszej lekcji do konca piatej upłyneło 4
2
1
godz.
4) Wykonywanie obliczen dotyczacych powierzchni i pieniedzy
[3 punkty]
Zadania Uczen:
19. Aneta kupiła w szkolnym sklepiku 3 ołówki po 65 gr za
sztuke i zeszyt za 1 zł 40 gr. Ile reszty otrzyma z 5 zł?
A. 1 zł 65 gr
B. 1 zł 95 gr
C. 2 zł 95 gr
D. 3 zł 35 gr
oblicza reszte pieniedzy po
dokonaniu zapłaty za
zakupiony towar;
22. Prostokatna podłoga w klasie ma wymiary 6,5 m i 9 m.
Jedna puszka lakieru kosztuje 15,20 zł i wystarcza na
pomalowanie 10 m2 podłogi. Ile puszek lakieru trzeba
kupic, +eby pomalowac cała podłoge? Ile beda
kosztowały?
Zapisz obliczenia i uzupełnij odpowiedzi.
• oblicza pole prostokata;
[1 punkt]
• oblicza całkowity koszt
zakupu. [1 punkt]
15
Przykłady dobrych prac
Przykład 1.
a = 6,5 m
b = 9 m
P = a · b = 6,5 m· 9 m = 58,5 m2
58,5 m2 : 10 m2 = 5,85 6
6 · 15,2 0 zł = 91,20 zł
Odpowiedz: Trzeba kupic 6 puszek lakieru. Beda kosztowały 91,20 zł.
Przykład 2.
a = 6,5 m
b = 9 m
6,5 m · 9 m = 58,5 m2 – 6 puszek
6 · 15,20 = 91,20 [zł]
Odpowiedz: Trzeba kupic 6 puszek lakieru. Beda kosztowały 91,20 zł.
Przykład 3.
6,5 · 9 = 58,5 [m2] 6 60 m2
6 · 15,20 = 91,20 [zł]
Odpowiedz: Trzeba kupic 6 puszek lakieru. Beda kosztowały 91,20 zł.
Przykład 4.
6,5 · 9 = 58,5 [m2]
1 puszka – 10 m2 – 15,20 zł
2 puszki – 20 m2 – 30,40 zł
3 · 30,40 = 91,20 zł
Odpowiedz: Trzeba kupic 6 puszek lakieru. Beda kosztowały 91,20 zł.Sprawdziłem odpowiedzi i bez pisemnego mam 30 na 30.Więc liczę na jakieś 37-39 pkt.A może nawet 40.9Kujonem nie jestem)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
Kluska
Dorosły
Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Czw 23:12, 12 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
OJ wiem, ostatnio taka nie kumata jestem. Nie wiem czemu.
A ten test to troche długi, ja później go przeczytam. Ale jak dobrze Ci poszło to najważniejsze Które zadanie/zadania sprawiły Ci najwięcej kłopotu? Mi chyba napisanie tego wypracowania tylko, że ja miałam napisać jakiś przepis na kanapke czy coś takiego...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
smok006
Wiekowy
Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 764
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 10:18, 13 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Mi też pisemne.Ja nie jesstem dobry z wypracowań, lecz myśle że żadnych błeów nie będę miał, chosc nie wiem na ikle moje sprawdzianie było dobre.Oh dzięki Bogu ja tego nie miałem.A Twój sprawdzian jak sie nazywał??Myślałemże 'Pszczoły i miody"??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
DRAGAN CZERWONOSKRZYDŁY
DRAGON HEART
Dołączył: 17 Lis 2005 Posty: 3138
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 1 raz Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: ŁÓDZ
|
Wysłany: Pią 11:15, 13 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Smoku Aslan pisze DRAGAN a nie Dragan ponieważ mój log pisze sie DRAGAN a nie Dragan Smoku . On poprostu jest dokladny i nazywa wszystko po imieniu że tak powiem. Dobra cecha przynajmniej w moich oczach. Ja juz sie przyzwyczailem że mało kto zwraca uwage nap isownie mojego loga więc mi juz przestało przeszkadzać to ,że piszecie z małych liter mojego loga aczkolwiek jak pamietam to kiedyś na samym poczatku zwrcałem na to uwagę. Ten test co zamieściłeś tutaj Smoku jest podobny do tego co bedziecie mieli na maturze itp. Tez sprawdza różne dziedziny wiedzy (a raczej zdolnosci do myślenia). Co do studiów Klusko to z tego co wiem MAsz jeszcze duużo czasu. Lepiej zastanów sie do jakiego liceum(chodzi mi o profil) pójdziesz a nie odrazu studja. Mało jest osób ktore tak naprawde wiedza kim chca byc. Więc nie przejmuj sie i nie zamartwiaj tym że jeszcze nie masz pomysłu na studjia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
smok006
Wiekowy
Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 764
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 13:20, 13 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Aha teraz rozumiem .Bardzo przepraszam DRAGANIE .Ja bedę prawnikiem .zA może lekarezem.Chce pomagac ludziom. .Przyszłosc pokaże.Myślę , że czas już nie spamowac ale mam jeszcze jedno pytanko.Aaslan odszedł z powodu jakies osoby.Jaka to była osoba??
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
Kluska
Dorosły
Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Pią 15:11, 13 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Ale my chyba nie spamujemy! Przecież to jest temat o wszyyystkim, więc piszemy co chcemy. Ja nawet nie wiem do jakiego liceum pójde. Może poprostu do ogólnokształconcego, żeby jeszcze pomyśleć... Nie wiem, zobaczy sie
Ja w każdym razie nie wiem przez kogo lub co odszedł Aslan, nie jestem troche w temacie..
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
smok006
Wiekowy
Dołączył: 03 Maj 2006 Posty: 764
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 8:56, 14 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
A rzedzywiscie masz racje myślałem że jesteś my w temacie odrodzenie sojuszu.Aslanie mówiłeś że sie zarejestrujesz na uni 52 i tam stworzysz 4400 a nie na tym.Wiesz co Klusko.W jakiś nietypowych sytuacjach przemyśl sobie co byś chciała robić w przyszłości lub co najbardziej lubisz robić.To pomaga.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
Autor |
Wiadomość |
Kluska
Dorosły
Dołączył: 24 Kwi 2006 Posty: 374
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Warszawa
|
Wysłany: Sob 11:12, 14 Kwi 2007 Temat postu: |
|
|
Hehe dzieki za rade No no powoli musze się zastanawiać, te trzy lata miną strasznie szybko. Zanim sie obejrze a już bede w 3gim... no cóż... Jeśli kiedykolwiek z klasą bedziecie musieli iść do opery na "Straszny dwór" to... NIE IDŹCIE!! Radze Wam, bo to jest tak strasznie beznadziejne. Wczoraj byłam z klasą to mało co nie zasnęłam. Normalnie załamka. Nawet jakieś panie mówiły, że to beznadziejne. Naprawde radze Wam- nie idźcie
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group. Theme Designed By ArthurStyle
|
|
|
|
|
|